perjantai 13. joulukuuta 2013

Uusi aukeama elämässä

Pohdin pitkään paljonko haluan ja viitsin omasta henkilökohtaisesta tilanteestani julkiseen blogiin kirjoittaa. Lopulta tulin kuitenkin siihen tulokseen, että tämä on minun päiväkirjani, vaikkakin julkinen sellainen, ja vaikka enimmäkseen kirjoitankin treeneistä ja hevostouhuista en voi leikkiä ettei minulla ole muuta elämää. Tosiasiassa lukijoita ei niin hirveästi ole, että ressaantuisin siitä että kerron ns. "koko maailmalle" ja moni lukija on henkilökohtaisia tuttujani.

Olemme mieheni kanssa 6 vuoden seurustelun jälkeen päättäneet erota ja muutan huomenna ensimmäistä kertaa elämässäni yksin asumaan. Sain n. kilometrin päästä oikein mukavan ja huokean kaksion, eli tärkeimmät työ- ja tallimatkat eivät juurikaan pitene.

Edessä on henkilökohtainen itsetutkiskelun aika. Kuka minä oikeasti olen? Mitä minä oikeasti haluan elämältä? Mikä on minulle tärkeää? Niin kauan olen tehnyt mitä sanotaan, että oma identiteetti on hieman hukassa.


Samaan rytinään tulee kuitenkin muutakin luopumista kuin luopuminen parisuhteesta. Nalle, joka on alun alkaenkin ollut miehen nimissä jää tietysti miehelle. "Yhteishuoltajuutta" ei varsinaisesti edes ajateltu, koska Nalle ei ole kerrostalokoira. Hoitoon lupasin kyllä ottaa jos tarve tulee, mutta parempi sen on täällä, vaikka minulle tulee kyllä kovat paikat, kun ei olekaan enää yhtä karvaturria häärimässä jaloissa koko ajan. Sitten kun pääsen taloudellisesti jaloilleni voisin harkita omaa pikku partakoiraa. Olen siis aina haaveillut snautserista, mutta joku määräsi toisin.




Kolmas elämästäni poistuva asia on Nero. Nero lähtee ennen joulua kasvattajalle asumaan. Poika pääsee hienoon pihattoon muiden lapsiorien kanssa painimaan. Äitiä voi olla ehkä hetki ikävä, mutta kun jätkä tajuaa minkälaiseen leikkikaveriparatiisiin on päässyt, niin huoli unohtuu kyllä varmasti heti. Aikataulu Neron suhteen on vielä vähän auki, mutta jos muutto ei tapahdu jo ensi maanantaina, niin menemme Neron kanssa alkuviikosta maastakäsittelykurssille. Jos sinne ikinä päästään niin rapsaa varmasti tulee.



3 kommenttia:

  1. Tsempppiä "uuteen" elämään!

    Nuo ajatukset ovat vähän liiankin tuttuja täälläkin tällä hetkellä.

    VastaaPoista
  2. Uudet tuulet tuovat varmasti uuden onnen mukanaan, vaikka olo ehkä onkin alkuun hieman muutoksen vuoksi sekava. Tsemppiä siis! :)

    VastaaPoista
  3. Tsemppiä toivotan minäkin! Isoja muutoksia mutta muutosten myötä tulee yleensä aina myös jotain hyvää.

    VastaaPoista